AMSTERDAM - Op 7 en 8 september laten leveranciers van promotionele producten, relatiegeschenken en eindejaarsgeschenken zich van hun beste kant zien in de Amsterdamse Kromhouthal. Het afgelopen jaar hebben de bedrijven nieuwe concepten geïntroduceerd, die door veel klanten zijn omarmt.


Nieuwe geefmomenten
Zo is tijdens de lockdown het nieuwe fenomeen ‘thuiswerkpakket’ ontstaan. Bedrijven hadden geen andere mogelijkheid om hun medewerkers of relaties te motiveren, te enthousiasmeren of simpelweg te bedanken voor de (thuis)werkzaamheden.

De behoefte aan die pakketten is er nog steeds, ook nu steeds meer mensen terug naar kantoor komen, zo melden de leveranciers. Er zijn door de postpakketgeschenken nieuwe geefmomenten ontstaan, buiten de standaardmomenten als Kerst en verjaardagen.

Premiumcampagnes werken echt
De sector kijkt ook positief vooruit. Nu de wereld weer langzaam ‘open’ mag, is de behoefte aan (nieuwe) klanten, klantbehoud en relatiebeheer enorm groot. Daar zijn promotionele producten en relatiegeschenken een effectief instrument voor.

Uit onderzoek* is gebleken dat campagnes die ondersteund worden met een premium (cadeautje) echt beter werken dan campagnes zonder. Bovendien is de adverteerder goedkoper uit.

Iedereen heeft tijdens het EK kunnen zien wat een impact zo’n campagne kan hebben. Denk maar aan de juichcape campagne van Jumbo. We gingen met heel Nederland van ‘links naar rechts’.

Bestel je kerstpakket nu
Corona heeft ook de wereld van promotionele producten op zijn kop gezet. Zo is vervoer per container vanuit het verre oosten vele malen duurder geworden.

De containerprijs vanuit China naar Nederland ging in een jaar van circa 2800 dollar naar 18.000 dollar. Ook de grondstoffen zijn enorm in prijs gestegen en de tijdelijke blokkade van het Suezkanaal werkt ook nog steeds door in de vertraging.

Dit alles heeft tot gevolg dat de voorraden enorm hard gaan. Op tijd bestellen van kerstpakketten is nu echt een ‘must’ wil een bedrijf er zeker van zijn dat de medewerkers ook echt voor de Kerst een pakket ontvangen.

Laat je inspireren
Ben je marketingmanager, HR-manager, inkoper, directiesecretaresse of ben je op enigerlei wijze betrokken bij de aanschaf van brievenbuspakketten, premiums, relatiegeschenken of eindejaargeschenken?

Laat je dan inspireren op de enige beurs op dit gebied in Nederland: PromZ.Live. Schrijf je snel gratis in op www.promz.live


*onderzoek van Econsultancy en Marketing Week gepubliceerd in 2020

https://promzvak.nl/nl/3-tot-8-meer-omzet-met-minder-budget-de-kracht-van-promotionele-campagnes/

https://www.adformatie.nl/whitepaper/vergroot-je-salesvolume