AMSTELVEEN - De organisatie van de Lentemarathon Amstelveen maakt met trots bekend dat KPMG haar rol als hoofdsponsor van het evenement heeft verlengd voor tenminste twee jaar. Daarmee blijft het toonaangevende advies- en accountantskantoor de naamdrager van het hardloopevenement.
De samenwerking tussen KPMG en de Lentemarathon startte in 2017, toen het evenement nog zo’n 1000 lopers telde. Sindsdien is het uitgegroeid tot een sportief en maatschappelijk hoogtepunt in de regio, met inmiddels ruim 10.000 deelnemers en de ambitie om de komende jaren door te groeien naar de landelijke top-5 marathons van Nederland.
“We zijn trots dat we samen met de organisatie de Lentemarathon hebben zien groeien. Het is een event met een geweldige sfeer waarbij (zeer) ervaren lopers, beginners, kinderen en toeschouwers een prachtige dag met elkaar beleven. Met de Lentemarathon dragen we bij aan een gezonde, inclusieve gemeenschap. Dat is precies waarom we ons er graag opnieuw aan verbinden,” zegt Roel Menken, HR‑directeur bij KPMG Nederland.
Ook de organisatie is enthousiast over de voortzetting van de samenwerking.
“KPMG heeft de Lentemarathon vanaf het begin geholpen om te professionaliseren en te groeien,” zegt Roy van Damme, organisator van de KPMG Lentemarathon Amstelveen. “Dat ze nu opnieuw hun vertrouwen uitspreken en zich langer verbinden, onderstreept de kracht van deze samenwerking en het gezamenlijke geloof in waar het evenement naartoe groeit.”
De volgende editie van de KPMG Lentemarathon Amstelveen vindt plaats op 14 en 15 maart 2026, met afstanden variërend van de marathon tot de 5 kilometer en een Kids Run.
Meer informatie en inschrijvingen via www.lentemarathon.nl.

11.4 ℃





























